Ανακοινώσεις, Δελτία Τύπου|

Έργο eTwinning “Πράσινα Αποτυπώματα”
Δασκάλα Γ3 6ου ΔΣ Νέας Ιωνίας: Σταυρούλα Λαδά

Κατά το σχολικό έτος 2021-22, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Τμήματος Γ3 της Τρίτης του Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας συμμετείχαν στο Ευρωπαϊκό έργο συνεργασίας eTwinning “Πράσινα αποτυπώματα”.

Το eTwinning μία μαθητική κοινότητα όπου συνεργάζονται ευρωπαϊκά σχολεία και δημιουργούν από κοινού έργα συνεργασίας. Υποστηρίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΤΥΕ Διόφαντος.

Στο συγκεκριμένο έργο με την ονομασία “Πράσινα αποτυπώματα”, έλαβαν μέρος μαθητές από την Ελλάδα και την Κύπρο. Πιο συγκεκριμένα, συνεργάστηκαν οι μαθητές/τριες του Γ3 τμήματος του 6ου Δημ.Σχ. Νέας Ιωνίας στην Αθήνα, οι μαθητές/τριες του Γ1 τμήματος και της Ειδικής Μονάδας του Α’Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δομετίου στη Λευκωσία, καθώς και οι μαθητές/τριες της Στ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κοφίνου στη Λάρνακα.

Κύριο θέμα της συνεργασίας αποτέλεσε η προστασία του περιβάλλοντος, και πιο συγκεκριμένα, το οικολογικό αποτύπωμα που αφήνουμε στο περιβάλλον.

Συμμετείχαν συνολικά 50 μαθητές από τον Οκτώβριο του 2021 μέχρι και τον Μάιο το 2022.

Αρχικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες των συνεργαζόμενων σχολείων γνωρίστηκαν μεταξύ τους με διάφορες δράσεις, μεταξύ των οποίων και η ανταλλαγή αλληλογραφίας, προκειμένου να δημιουργηθούν διακρατικές ομάδες συνεργασίας. Όλοι παρουσίασαν το σχολείο τον τόπο και τη χώρα τους και αντάλλαξαν μηνύματα γνωριμίας.

Οι μαθητές του 6ου ΔΣ Νέας Ιωνίας έψαξαν στο διαδίκτυο για να εντοπίσουν το ΔΣ Αγίου Δομετίου στη Λευκωσία και να δημιουργήσουν γι’ αυτό μία παρουσίαση.

Αναζήτησαν τα σχολεία της Κύπρου, το ΔΣ Κοφίνου και το Α’ ΔΣ Αγίου Δομετίου στο Googlemaps:

Με φωτογραφική μηχανή και βίντεο, πήραν πλάνα από το σχολείο τους, το 6ο ΔΣ Νέας Ιωνίας, και δημιούργησαν βίντεο.

Επίσης, κατασκεύασαν έναν χάρτη με τις 2 χώρες και προγραμμάτισαν το ρομπότ, ώστε αυτό να περάσει από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία.

Οι μαθητές του Αγίου Δομετίου εμπνεύστηκαν από τα παιδιά του 6ου Νέας Ιωνίας και δημιούργησαν στο μάθημα της Γεωγραφίας χάρτες, αφού διδάχθηκαν τα σημεία του ορίζοντα. Επίσης, έπαιξαν παιχνίδια προσανατολισμού και ρομποτικής.
Το επόμενο βήμα ήταν να σχεδιάσουν όλοι μαζί το λογότυπο και τη μασκότ του έργου, να ψηφίσουν ποια από αυτά θα αντιπροσωπεύσουν το έργο τους. Τέλος αποφάσισαν να συμπεριλάβουν και τα 4 λογότυπα που είχαν ψηφίσει οι μαθητές και οι μαθήτριες.

Αυτό είναι τελικά το λογότυπο του έργου:

Οι μασκότ του έργου:

Τα Χριστούγεννα συναντήθηκαν και διαδικτυακά, προκειμένου να συνομιλήσουν, αλλά και να ανταλλάξουν χριστουγεννιάτικες ευχές. Παράλληλα, αντάλλαξαν χριστουγεννιάτικες χειροποίητες κάρτες.

Το επόμενο βήμα ήταν να συζητήσουν για τη σημασία της ανακύκλωσης και για τον λόγο αυτό, κατασκεύασαν τους δικούς τους ειδικούς κάδους ανακύκλωσης για χαρτί πλαστικό και άλλα ανακυκλώσιμα υλικά.


Διεξήγαγαν μία μεγάλη έρευνα, στην οποία έλαβαν μέρος μαθητές και από άλλες τάξεις των συνεργαζόμενων σχολείων, σχετικά με τα απορρίμματα, την επαναχρησιμοποίηση τους αλλά και την ανακύκλωση. Τα αποτελέσματα της έρευνας συγκεντρώθηκαν και παρουσιάστηκαν όλοι καλά, με σκοπό να γίνει η ενημέρωση των αποτελεσμάτων αυτόν στη σχολική κοινότητα:

Σε επόμενο στάδιο, οι συνεργάτες συναντήθηκαν εκ νέου διαδικτυακά, προκειμένου οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δομετίου να παρουσιάσουν τα βήματα σύμφωνα με τα οποία όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία θα κατασκεύαζαν το δικό τους χειροποίητο χαρτί.

Στους χειροποίητους κάδους ανακύκλωσης τους μήνες από το Νοέμβριο έως και τον Φεβρουάριο, οι μαθητές και οι μαθήτριες συνέλεγαν χαρτί, το οποίο και ανακύκλωσαν προκειμένου να δημιουργήσουν νέο.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ3 ενέπλεξαν και τους συμμαθητές τους από το διπλανό τμήμα της Γ΄ τάξης, το Γ2, προκειμένου να συνεργαστούν στην δημιουργία ανακύκλωσης χαρτιού. Με αυτόν τον τρόπο, το έργο διευρύνει τα πλαίσια μέσα στα οποία υλοποιείται.

Με το χαρτί που έφτιαξαν, δημιούργησαν πασχαλινές κάρτες, τις οποίες και αντάλλαξαν μέσω ταχυδρομείου με τους συνεργάτες τους.

Έτσι έφτιαξαν τις κάρτες που μας έστειλαν οι συνεργάτες μας από την Κύπρο:

Οι κάρτες μας στην Κύπρο:


Οι κάρτες που λάβαμε από Κύπρο:

Με τη δράση αυτή, αντιλήφθηκαν την αξία της ανακύκλωσης, αλλά και τη σημασία της επαναχρησιμοποίησης υλικών, τα οποία έως τότε θεωρούνταν απορρίμματα και θα κατέληγαν σκουπίδια. Στη δράση αυτή, και προκειμένου να γίνει ευαισθητοποίηση όλων των μαθητών τους των σχολείων, συμμετείχαν και άλλες τάξεις, όπως για παράδειγμα το τμήμα Γ2 του 6ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας.

Μία ακόμα δράση η οποία έλαβε χώρα στα πλαίσια του συνεργατικού έργου ήταν η ανάγνωση και αξιοποίηση βιβλίων που σχετίζονται με το περιβάλλον.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των σχολείων διάβασαν τα βιβλία “Να το πάρει το ποτάμι;” και “Ετος 2080”. Το πρώτο βιβλίο αναφέρεται στη μόλυνση των ποταμών. Οι μαθητές και οι μαθητές των σχολείων, σε τηλεδιάσκεψη που έκαναν, αναφέρθηκαν στα κύρια σημεία του και συζήτησαν για τα προβλήματα που δημιουργεί ο άνθρωπος στη φύση, όπως τη μόλυνση των νερών. Το βιβλίο πραγματεύεται επίσης ζητήματα ισότητας των 2 φύλων και τη φτώχεια.Οι δασκάλες των τμημάτων βοήθησαν στη διεξαγωγή της συζήτησης, κάνοντας ερωτήσεις εναλλάξ στους μαθητές των σχολείων.

Στα πλαίσια του έργου, οι συνεργάτες ενημερώθηκαν με τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης και δημιούργησαν έναν διαδραστικό πίνακα καθώς και ένα μικρό βιβλιαράκι με τους 17 στόχους.

Εκτός όμως από αυτό, οι μαθητές και οι μαθήτριες συνεργάστηκαν προκειμένου να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό βιβλίο με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής σχετικά με τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης.

Δενδροφύτευση:

Τα παιδιά του Α΄ Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δομετίου ενθουσιάστηκαν με την ιδέα των παιδιών στο κείμενο “Πώς υιοθετήσαμε ένα κομμάτι γης”, Ενότητα ” Ο κόσμος γύρω μας” και θέλησαν κι αυτά να υιοθετήσουν ένα κομμάτι της σχολικής τους αυλής. Πήραν την άδεια του διευθυντή του σχολείου κ. Ευστάθιου Βάσιλα και επέλεξαν να υιοθετήσουν ένα κομμάτι γης που δεν είχε πολλά δεντράκια. Φύτεψαν δεντράκια και το χάρηκαν πολύ!

Στην Ελλάδα, στη Νέα Ιωνία, αφού παραλάβαμε τους σπόρους σας, φυτέψαμε μαϊντανό:

Και να! Αρχίζει ο μαϊντανός να ανθίζει!!!! Έχουμε μεγάλη χαρά! Ευχαριστούμε, Κύπρο!!!!

Μία από τις τελευταίες δραστηριότητες ήταν και η δημιουργία μιας συνεργατικής ιστορίας από τους μαθητές, αφού προηγουμένως προηγήθηκαν οι παραπάνω δράσεις και η ανάγνωση του βιβλίου “Έτος 2080”.

Οι μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Κοφίνου μαζί με τη δασκάλα τους εισηγήθηκαν να διαβάσουμε το παραμύθι “Έτος 2080” να το επεξεργαστούμε και να γράψουμε τη συνέχεια της ιστορίας.Η συνέχεια της ιστορίας όπως γράφτηκε από τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Κοφίνου ταξίδεψε στη Ν. Ιωνία. Τα παιδιά του 6ου Δημοτικού Νέας Ιωνίας τη συνέχισαν και ζήτησαν από τους μαθητές και μαθήτριες του Α΄ Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δομετίου να την ολοκληρώσουν.Η συνέχεια της ιστορίας όπως γράφτηκε από τα παιδιά του Α’ Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δομετίου επέστρεψε στο 6ο ΔΣ Ν. Ιωνίας.
Τα παιδιά του 6ου Δημοτικού Νέας Ιωνίας τη διάβασαν και εντυπωσιάστηκαν! Βρήκαμε και τους ήρωες της ιστορίας και γελάσαμε πολύ με τη σκέψη σας να τους δώσετε ονόματα που συνδέονται με τα ονόματα των σχολείων μας!!!

Το έργο έκλεισε με την αξιολόγηση που έκαναν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Στο πλαίσιο της διάχυσης του έργου eTwinning, παρουσιάστηκαν οι δράσεις στη σχολική κοινότητα, τους γονείς, στην τοπική κοινωνία, σε συνέδριο, αλλά και σε διαγωνισμούς, όπως το BravoSchools για το 2022, ο οποίος σχετίζεται με τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης.

Το Έργο μας παρουσιάστηκε στο ScienceFair το οποίο έγινε στο Σκαλί Αγλαντζιάς στη Λευκωσία στις 15 – 16 Απριλίου 2022 από τη συνεργάτιδα του έργου από το Α’ ΔΣ Αγίου Δομετίου, Μαρία Μιχαήλ Κολλύφα.

Στην παγκύπρια αυτή εκδήλωση σχολεία όλων των βαθμίδων παρουσίασαν καινοτομίες και δράσεις. Το έργο μας ως καλή πρακτική παρουσιάστηκε στην αίθουσα διαλέξεων για να τονισθεί η πρόσθετη αξία στη διδασκαλία που προκύπτει μέσα από τις δράσεις που γίνονται σε ένα eTwinningέργο.

Μοιραστείτε
Close Search Window
el
enel